알림마당

공지사항

home > 알림마당 > 공지사항
공지사항
한-EU 기업 ESG 전략 협력 세미나: 친환경 모빌리티 확대 전망과 과제
한국-EU 기업 ESG 전략 협력 세미나친환경 모빌리티 확대 전망과 과제국문25일3차-01.jpg   한국-EU 기업 ESG 전략 협력 세미나친환경 모빌리티 확대 전망과 과제영문25일3차-01.jpg         2021-06-25 | 336



EU-Korea Business Seminar on ESG Strategies:
Opportunities and Challenges of Future Green Mobility

Overview

Ÿ   When: 15:30 – 17:45 Seoul time (08:30 – 10:30 CET), Tuesday, 6 July

Ÿ   Where: HJ Business Center (20th Floor, Gwanghwamun Building)

Ÿ   Organizer: EU-Korea Climate Action, Korea Business Council on Sustainable Development (KBCSD), European Chamber of Commerce in Korea (ECCK)

Ÿ   Supported by: EU Delegation to the Republic of Korea

Ÿ   Target Participants: KO and EU companies in Korea

Ÿ   Language: English and Korean (simultaneous interpretation)

Ÿ   Format: Online livestreaming

Background and purpose

Ÿ   The automobile industry is critical to achieving net-zero emissions by 2050 as road transportation accounts for almost one-fifth of the carbon dioxide (CO2) emissions. Facing growing pressure over climate crisis, automakers have tried to join efforts to reduce emissions with electric vehicles, hybrids, and better fuel efficiency, but auto emissions are still rising until now.

Ÿ   The EU and Korea have been introducing regulations to expand eco-friendly vehicles and reduce GHG emissions of mobility sector since the announcement of the 2050 climate neutrality goal. The EU strengthened the CO2 emissions standards of new cars to 95g/km and plans to toughen it by 15% by 2025 and 30% by 2030. Korea also joined this effort by setting a limit of 97g/km from 2021 with a plan to strengthen it to 70g/km by 2030.

Ÿ   This event is designed to inform key policies and regulations for the decarbonization of automobile industry in EU and Korea. In addition, it will provide an opportunity to share strategies and technologies of EU and Korean automotive companies to reduce emissions and achieve carbon neutrality.

Agenda

Time

Program

15:30 15:45

15’

Opening and Welcome

Ÿ Hyun-jong Hong, Secretary General, Korea Business Council on Sustainable Development (KBCSD)

Ÿ John Bogaerts, Deputy Head of EU Delegation to the Republic of Korea

Ÿ Christoph Heider, President, European Chamber of Commerce in Korea (ECCK)

15:45 16:00

15‘

Policies and strategies to expand green mobility in Korea

Ÿ Korean Ministry of Environment

16:00 16:15

15’

Policies and strategies to expand green mobility in the EU

Ÿ Saki Gerassis Davite, Policy and Data Officer, DG MOVE, European Commission

16:15 16:30

15‘

Current status and technologies of green mobility in Korea and policy recommendations for business

Ÿ Korea Electric Vehicle Association(KEVA)

16:30 16:45

15‘

Current status and technologies of green mobility in the EU and policy recommendations for business

Ÿ Andrew Hongjoong Kim, Director, External Affairs, Mercedes-Benz Korea

16:45-17:00

15‘

Korean business case

Ÿ Current status of eco-friendly mobility technology and policy suggestions

Ÿ MASTA EV

17:00 17:30

30’

Discussion and Q&A

Ÿ All speakers



사전등록 페이지 링크

(영문) https://next-ma.eu/landing/eu-ko-business-seminar

(국문) https://next-ma.eu/landing/eu-ko-mobility




한국-EU FTA 10주년 기념 기업 세미나: 친환경 모빌리티 확대 전망과 과제

개요

§  일시: 202176일 화요일, 오후 330– 530

§  장소: 서울시 종로구 세종대로 149 광화문빌딩 20(광화문역 6번 출구 바로 앞 동화면세점 건물)

§  주최: 한국지속가능발전기업협의회, -EU기후행동사업, 유럽상공회의소

§  후원: 주한유럽연합대표부

§  언어: 한-영 동시통역

§  형식: 온라인 생중계

배경 및 목적

§  ▶ 자동차 산업은 도로교통이 이산화탄소(CO2) 배출량의 5분의 1에 육박하기 때문에 2050년까지 순제로 배출을 달성하는데 매우 중요하다. 기후 위기로 인한 압력 증가에 직면한 자동차 회사들은 전기차, 하이브리드, 더 나은 연비로 배기 가스 배출을 줄이기 위한 노력에 동참하려고 노력해왔지만, 자동차 배출은 여전히 증가하고 있다.
▶ EU
와 한국은 2050년 기후중립성 목표 발표 이후 친환경차 확대와 이동분야 온실가스 감축 규제를 도입하고 있다. EU는 신차의 CO2 배출 기준을 km 95g으로 강화했으며, 2025년까지 15%, 2030년까지 30%까지 강화할 계획이다. 한국도 2021년부터 km 97g으로 제한해 2030년까지 70g으로 강화한다는 방침에 동참했다.
이번 행사는 EU와 한국의 자동차 산업 탈탄화에 대한 주요 정책과 규정을 알리기 위한 것이다. 아울러 EU와 국내 자동차 기업들의 전략과 기술을 공유해 배출량을 줄이고 탄소중립성을 달성할 수 있는 기회도 마련된다.

시간

프로그램

15:30 15:45

15

개회 및 축사

Ÿ 홍현종, 한국지속가능발전기업협의회 사무총장

Ÿ 존 보가츠, 주한유럽연합대표부 부대사

Ÿ 크리스토프 하이더, 주한유럽상공회의소 총장

15:45 16:00

15

한국의 친환경 모빌리티 확대 정책 및 전략

Ÿ 조영욱, 환경부 대기미래전략과 사무관

16:00 16:15

15

유럽연합의 친환경 모빌리티 확대 정책 및 전략

Ÿ 사키 게라시스 다피테, 유럽연합집행위원회 교통총국 정책 및 데이터 사무관

16:15 16:30

15

한국의 친환경 모빌리티 업계 동향, 기술 현황 및 정책 제언

Ÿ 이민하, 한국전기자동차협회 사무총장

16:30 16:45

15

유럽의 친환경 모빌리티 업계 동향, 기술 현황 및 정책 제언

Ÿ 김홍중, 메르세데스-벤츠 코리아 대외협력부 상무

16:45-17:00

15

한국기업사례: 친환경 모빌리티 기술 현황 및 정책 제언

Ÿ 장은석, 마스터전기차 해외사업 대표

17:00 17:30

30

토론 및 질의 응답

공지사항
이전글 ▲ [산업통상자원부] 2021년도 한-아세안 국제공동기술개발사업 공고
다음글 ▼ [한국자동차연구원] 중소기업기술정보진흥원 중장기대형R&D프로그램 프로그램...